Cergas Minda

14 Februari 2017 | Selasa
9.00 pagi – 12.30 tengahari | Pusat Internet 1Malaysia Felda Nitar 2

Tujuan:
• Tujuan program Cergas minda ini adalah untuk melihat kerjasama antara anak dan juga ibu bapa, serta melihat cara pemikiran kretif mereka bersama. Mengadakan aktiviti seperti ini dapat mengisi masa lapang bersama kanak-kanak, cikgu-cikgu serta ibu bapa.

Kelebihan:
Kebaikan program seperti ini adalah untuk menggalakkan staff PI1M dengan kanak-kanak serta badan-badan kerajaan bekerjasam dan berkongsi idea untuk menjayakan sebuah program.

Penglibatan:
Program Cergas Minda diusaha sama dengan Pusat Sumber Kemas Felda Nitar 02 & Tabika Kemas Felda Nitar 02(100++ Orang)

Butiran Berkaitan:
Program ini bertujuan untuk mengeratkan hubungan antara Pusat Internet 1Malaysia dengan Kanak-kanak, pihak luar dan penduduk kampung dan Menggalakkan penglibatan dari semua pihak-pihak yang berkerjasama untuk menjalankan tanggungjawab yang diberikan. Program pada 14hb bermula pada pukul 9.00 pagi dengan pendaftaran, senam aerobic dan jamuan pagi. Selpas itu, pada pukul 10.15 pertandingan di mulakan iaitu deko makanan dengan idea masing-masing antara ibu bapa dan juga anak-anak yang bertemakan “sarapan pagi”. Pada pukul 11.30 pula selesai pertandingan dan upacara penyampaian hadiah dijalankan dan bersurai.

Berikut adalah gambar semasa aktiviti dijalankan:









Kembali ke halaman utama