MAJLIS MAULIDUL RASUL

15 Januari 2017 | Ahad
7.30 Malam – 11.00 Malam

Tujuan:
Tujuan program Majlis Maulidul Rasul adalah mempelajari hikmah, dan memperingati sejarah hari lahir nabi serta Bersama mengeratkan hubungan dengan penduduk kampung. Mengadakan aktiviti yang berfaedah bersama penduduk kampung.

Kelebihan:
- Kebaikan program seperti ini adalah untuk menggalakkan staff PI1M dengan MBFM, JKKR, GPW serta penduduk kampung untuk bekerjasama dalam program sebegini.

Penglibatan:
Program Maulidul Rasul diusaha sama dengan Masjid Jamek, JKKR, GPW dan MBFM Felda Nitar 02 & Penduduk kampung Felda Nitar 02
= 300++ Orang

Butiran Berkaitan:
- Program ini bertujuan untuk mengeratkan hubungan antara Pusat Internet 1Malaysia dengan pihak luar dan penduduk kampung dan Menggalakkan penglibatan dari semua pihak-pihak yang berkerjasama untuk menjalankan tanggungjawab yang diberikan.
- Program pada 15hb iaitu telah diadakan di Masjid Jamek Felda Nitar 02 yang bermula pada jam 4.00 petang. Dimulakan dengan Pertandingan marhaban untuk setiap blok dalam kampong ini. Pada waktu maghrib semua berjemaah. Pukul 8.00 malam kehadiran penduduk kampung serta menjamu selera. Pada pukul 9.00 malam bermula penceramah memberi dan berkongsi ilmu tentang keistimewaan maulidul rasul dan pada pukul 11.00 malam semua bersurai.

Berikut adalah gambar semasa aktiviti dijalankan:



Kembali ke halaman utama